HTH roser danskerne i kampen for at knække cancer

”145,5 mio. kr. indsamlet ved Knæk Cancer. Det er en klar tilkendegivelse fra befolkningen om, at kræften skal have kamp til stregen,” siger Lars Bay-Smidt, adm. dir. hos HTH

Igen i år var HTH Køkkener særdeles aktive i Knæk Cancer ugen, præcis som virksomheden har været i de foregående år. HTH havde i år øget engagementet og var sponsor for TV2s Knæk Cancer-stafet, en særudgave af ’Hvem vil være millionær’. Samlet set donerede HTH 1.250.000 kr. til Knæk Cancer.

”Her dagen derpå kan vi kun sige, at vi er meget glade for, at danskerne bakkede op om Knæk Cancer ugen og dermed kampen mod kræft. Godt 145 millioner kroner gør en forskel i arbejdet med at komme tættere at knække kræftens mange mysterier,” siger Lars Bay-Smidt.

HTHs deltagelse bidrog til at øge opmærksomheden på kampagnen, særligt med TV2s event med Blomsterstafetten, hvor 10 stafetter med GPS blev sendt rundt i Danmark. Hver gang Blomsten skiftede hænder donerede HTH 15 kr. Blomsterne vandrede næsten 12.000 km rundt i landet, og der blev delt 4.282 billeder. Det blev TV2 Østjylland, som vandt den interne konkurrence mellem de lokale TV2 stationer, da østjyderne indsamlede 22.000 kr.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til: Lars Bay-Smidt, adm. direktør i HTH, tlf.: 75 24 47 77.